Radiowa Jedynka z najniższą słuchalnością w historii badania Radio Track

Słuchalność radiowej Jedynki spadła z 4,4 proc. do 3,7 proc. (fot. materiały prasowe)
W okresie luty-kwiecień Program I Polskiego Radia zanotował najniższą słuchalność w historii badania Radio Track.
Z badania Radio Track, realizowanego przez Kantar i Adres:Media, wynika, że RMF FM (Grupa RMF) osiągnął 30,2 proc. udziału w czasie słuchania wobec 29,8 proc. w okresie luty-kwiecień 2024. Słuchalność Radia Zet (Grupa Eurozet) spadła z 15,1 proc. do 14,5 proc.
Najgorszy rezultat Jedynki w historii badania
Udział Programu I Polskiego Radia wyniósł 3,7 proc. (spadek 4,4 proc.) i jest to najgorszy rezultat w historii badania. Po raz pierwszy słuchalność radiowej Jedynki poniżej 4 proc. spadła w pierwszym kwartale 2025 roku (do 3,9 proc.). Od połowy lutego 2024 roku dyrektorką Programu I jest Paulina Stolarek. Dla porównania w okresie luty-kwiecień 2023 roku Jedynka notowała 4,8 proc., a luty-kwiecień 2022 – 4,9 proc. Po raz pierwszy słuchalność poniżej 5 proc. spadła w okresie listopad 2019-styczeń 2020.
Czytaj też: "Kobiety w kosmosie" nowym podcastem radiowej Trójki. Autorką Anna Kowalczyk
W najnowszej fali słuchalność Programu III Polskiego Radia wyniosła 2,4 proc. (wzrost z 2,1 proc.), Programu II – 0,5 proc. (spadek z 0,6 proc.), a Polskiego Radia 24 – 0,5 proc. (spadek z 0,6 proc.). Radio Maryja poprawiło wynik z 2,1 proc. do 2,5 proc.
Wśród rozgłośni ponadregionalnych prowadziło Radio Vox FM (Grupa ZPR Media) z 3,1 proc. (spadek z 3,2 proc.). Antyradio (Grupa Eurozet) miało 2,5 proc. (2,5 proc. rok wcześniej), Tok FM (Grupa Eurozet) – 2,3 proc. (spadek z 3,2 proc.), RMF Classic (Grupa RMF) – 1,6 proc. (wzrost z 1,5 proc.), Eska Rock (Grupa ZPR Media) – 0,6 proc. (rok temu Muzo.fm – 0,4 proc.), a Radio Wnet – 0,5 proc. (0,5 proc. rok wcześniej).
Spadła słuchalność Meloradia
Radio Eska (Grupa ZPR Media) dzięki zwiększeniu słuchalności z 7 proc. do 7,4 proc. umocniło się na pozycji lidera wśród sieci radiowych.
Czytaj też: Tok FM zmienia ramówkę. "EKG" o nowych porach, bez codziennych wywiadów Lizuta
Udział zwiększyły także:
- regionalne rozgłośnie publiczne zrzeszone w Audytorium 17 – z 4,3 proc. do 4,7 proc.;
- RMF Maxx (Grupa RMF) – z 3,2 proc. do 3,3 proc.;
- Radio Plus (Grupa Eurozet, Grupa ZPR Media) – z 2 proc. do 2,1 proc.;
- Radio Pogoda (Grupa Eurozet) – z 1 proc. do 1,1 proc.;
- Radio Eska2 (Grupa ZPR Media) – z 0,8 proc. do 1,1 proc.
- oraz Chillizet (Grupa Eurozet) – z 0,2 proc. do 0,3 proc.
Słuchalność Radia Złote Przeboje (Grupa Eurozet) wyniosła 2,6 proc. (spadek z 2,8 proc.), Meloradia (Grupa Eurozet) – 0,8 proc. (spadek z 1,1 proc.), a Rock Radia (Grupa Eurozet) – 0,3 proc. (spadek z 0,6 proc.)
Czytaj też: Radio umiera w ciszy. Drastyczne zmiany w Meloradiu nikogo nie zainteresowały
(KOZ, 12.05.2025)
